Monday, January 2, 2012

Kalau bodoh jangan ditunjuk

Apakah motif BERSIH 2.0 diadakan tempoh hari? Khabarnya untuk menuntut supaya diadakan pilihanraya yang bersih dan telus mengikut kehendak Pakatan Rakyat..

Benarkah tidak bersih pilihanraya di Malaysia? Gerakan mahasiswa juga memperlihatkan bahawa lahirnya rasa ketidak puashatian segelintir para mahasiswa. Mereka juga tergolong di dalam mereka yang mendakwa bahawa pilihanraya di Malaysia tidak telus.

Tetapi melihat kepada video di bawah, jelas membuktikan bahawa mereka sendiri tidak pasti dengan apa yang mereka perjuangkan.



Mereka berikrar akan menguburkan Barisan Nasional di dalam Pilihanraya Umum ke 13 nanti. Tetapi jika mereka sendiri mendakwa bahawa pilihanraya di dalam Malaysia tidak telus bagaimana mereka boleh menggunakan kaedah pilihanraya untuk menguburkan Barisan Nasional?

Jelas kepada kita bahawa golongan mahasiswa ini adalah golongan yang cuba mencari diri mereka sendiri. Keliru dengan apa yang mereka lakukan dan cubaan menjadi hero ini adalah berpunca daripada ketamakkan diri mereka yang mahu mencipta nama sebagai seorang politikus di masa hadapan.

Samalah seperti Nuar Ibrahim yang akhirnya berjaya mencipta nama di bidang politik dengan bermulakan platform sebagai mahasiswa untuk menjual nama di peringkat awal.

Cuma mahasiswa yang bodoh sahaja merasakan rakyat Malaysia tidak faham dengan keinginan dan kebusukkan yang sedang mereka lakukan.

No comments:

Post a Comment