Wednesday, August 24, 2011

Terlalu banyak ruang buat DAP



Suatu ketika waktu gua masih budak-budak, gua tengok bendera DAP masa pilihanraya tak ubah seperti parti yang tak ada penyokong. Gua tak pernah dengar pun pasal DAP. Gua cuma ingat roket je pada parti tu.

DAP langsung tak boleh masuk ke kawasan pengundi Melayu.

Itu dulu...alhamdulillah di negeri gua Melaka, DAP masih tak nampak jalan macam mana nak tarik perhatian orang Melayu. Itu pasal Guan Eng kena pergi Penang.

Tapi sekarang di banyak negeri lain termasuk di Kelantan, terlalu banyak ruang yang Melayu berikan pada DAP. Waimah, MCA dan MIC yang dah lama dalam Barisan Nasional pun tak mendapat ruang seperti tu oleh orang-orang Melayu.

Sekarang, lu orang terang-terang nampak Pak Aji junjung bendera DAP. Kelantan, negeri yang tulen Melayu pun DAP dah boleh melebarkan sayap.

Mungkin puak-puak PAS kata yang PAS boleh kawal DAP macam mana UMNO kawal MCA dan MIC. Betul ke? Selantang-lantang MCA pun tapi bila kena belasah dengan UMNO dia orang diam tapi DAP tak payah susah payah nak hentam, sekadar siram minyak dan confirm Melayu akan nyalakan api.

Gua tengok dalam kes DUMC, Hasan Ali teruk kena belasah bila dia pertahankan Islam. DAP senyap sunyi dalam isu DUMC. Dalam isu pembesar suara ketika azan, DAP menjerit mempertahankan hujah dia orang. PAS macam hilang taring dalam hal ni.

Gua cuma nampak Melayu semakin bingai. Bangsa lain jolok dan siram minyak, Melayu pulak yang tolong nyalakan api dan Melayu jugak yang nak kena padamkan api.

Lama-lama esok Melayu sendiri yang akan terbakar. Rentung!!!

1 comment:

  1. apa bleh bt bro.semua ni jadi bila puak malayu yg gila pangkat nak jd menteri ni bagi jalan kat puak bangkai nie masuk.aku paling takut nanti bila mai time anak cucu aku besar nanti.kalau tak da kesedaran dari sekarang.mungkin bila aku dah tua nanti cucu aku nanti tanya apa tok bt sampai bangsa melayu di malaysia ditindas...

    pejuang hamas...

    ReplyDelete