Tuesday, December 1, 2009

Tak Perlu Buat Rayuan?



Pepatah Melayu memang terbukti kebenarannya.."Tepuk air di dulang terpercik muka sendiri". Itulah antara pepatah melayu yang betul betul kena pada batang hidung Anwar Ibrahim.

Tak berapa lama selepas dia mencabar UMNO/BN untuk tidak membuat rayuan terhadap keputusan mahkamah yang mengarahkan bahawa kerusi DUN Kota Siputeh kosong sekaligus menolak keputusan SPR kali ni Anwar Ibrahim pula yang berada di dalam keadaan yang serupa. Selepas mahkamah menolak permohonan Anwar Ibrahim untuk mengenepikan dan menggugurkan pertuduhan liwatnya terhadap Shaiful, peguam peguam Anwar tanpa segan silu akan menfailkan rayuan untuk terus mengenepikan pertuduhan liwat ini. Kalau untuk kes DUN Kota Siputeh Anwar begitu angkuh mencabar UMNO untuk tidak membuat rayuan kenapa bila terkena batang hidung sendiri dia sibuk untuk menfailkan rayuan?
Ternyata apa yang Anwar buat hanya untuk kepentingan sendiri dan cakap tidak serupa bikin.

Apa yang takut sangat untuk berdepan dengan proses keadilan di mahkamah jika tidak bersalah. Sekali lagi pepatah Melayu menjelaskan keadaan 'Berani kerana benar, takut kerana salah'. Tidak perlu berasa goyah sekiranya di pihak yang benar.

Mana Nik Aziz di dalam kes ni?Apakah doa Nik Aziz yang dianggap ulamak oleh orang orang PAS tidak makbul lagi untuk membantu Anwar?Seperti yang Jebat nukilkan di dalam artikel terdahulu tiada 'masinnya' doa Nik Aziz..Tidak ada apa yang perlu digusarkan.

Sama sama kita tunggu perbicaraan Anwar-Shaiful nanti..Kenyataan pasti tergambar di sana..Apa yang Shaiful dan Anwar bayangkan sekarang pastinya cukup berbeza..Yang pasti kenangan antara mereka berdua pasti mengerikan. Kenangan antara Sungai Buloh dan dubur yang tertusuk!!

3 comments:

  1. Salam:

    Antara Sg. Buluh dengan Kajang manakah yang paling hampir dengan Putrajaya. Sudah tentu Kajang.

    Oleh itu eloklah duduk diKajang..dekat dengan Putrajaya sekurang-kurangnya kalau tak menjadi igauan ...Putrajaya semakin hampir....hampir dengan Putrajaya jadilah..

    ReplyDelete
  2. hehe...kah kah kah kah.....hu hu hu hu....

    ReplyDelete
  3. Sama sama kita saksikan apakah drama dan sandiwara yang akan dilakukan oleh Perdana Menteri yang tak jadi tu..Apa pulak helah yang digunakan..

    ReplyDelete