Monday, November 30, 2009

Adakah ulamak mendoakan musibah??



Dari dulu sudah Jebat katakan bahawa Nik Aziz bukanlah ulamak sebenar..dan Jebat tidak pernah menganggap Nik Aziz sebagai ulamak..Banyak peristiwa dan tingkahlaku Nik Aziz yang menggambarkan bahawa dia bukanlah ulamak..Jebat selalu pusing satu Malaya berjumpa dengan orang orang yang diakui alimnya..cuma untuk penulisan di sini tidak perlulah didedahkan nama nama orang yang diakui alimnya kerana Jebat rasa orang orang yang diakui alimnya itu tidak mahukan publisiti kerana sepanjang Jebat berjumpa dengan orang orang tersebut tidak sekali pun kedengaran di telinga Jebat yang mereka mengakui kealimannya sebaliknya banyak merendah diri dan memuji muji kealiman orang lain.

Berbeza benar tingkahlakunya dengan Nik Aziz yang semacam sudah terlalu riak dan angkuh dengan ilmu agama yang di pelajarinya..Dan sekarang Nik Aziz mendoakan kebinasaan Perdana Menteri Malaysia..Kita tolak tepi soal politik cuma kita sama sama renungkan yang Nik Aziz doakan kebinasaannya adalah seorang pemimpin negara dan lebih dari itu yang Nik Aziz doakan kebinasaannya adalah seorang ISLAM.

Jika benar Nik Aziz itu ulamak sudah barang pasti dia tidak akan berdoa sedemikian rupa sebaliknya haruslah mendoakan kesejahteraan pemimpin. Dan apakah Nik Aziz lupa yang dia bukanlah Tuhan yang boleh menjatuhkan hukum dan membinasakan orang lain?

Jika benar Nik Aziz ulamak sudah berapa kali dia mendoakan kehancuran UMNO dan BN tetapi sehingga artikel ini ditulis UMNO dan BN masih lagi menjadi parti pemerintah. Doa orang yang tidak dimakbulkan Tuhan sudah barang pasti ada yang tidak kena dengan orang berdoa itu. Semua orang tahu keadaan ini. Tidak adakah karamah pada Nik Aziz yang dianggap ulamak oleh orang orang PAS kerana sudah beberapa kali berdoa tetapi doanya tidak dimakbulkan Allah.

Jika benar Nik Aziz ulamak dan alim adalah lebih baik dia mendoakan Kelantan agar jauh dari bencana banjir yang boleh mengancam kesejahteraan rakyat Kelantan..Atau adakah doa Nik Aziz hanya tertumpu kepada doa mencari kedudukan di dalam politik?

Marilah kita mendoakan kesejahteraan Malaysia dan para pemimpinnya diberi hidayah oleh Allah untuk terus memimpin dengan sebaik mungkin..Percayalah Allah jua yang maha mengetahui dan Nik Aziz tidak punya upaya untuk membinasakan makhluk Allah..Ajal maut adalah ketentuan Allah dan tidak perlu kita gusar dengan doa Nik Aziz tersebut..

2 comments:

  1. Benarkah kita tidak boleh mendoakan musibah pada orang yang zalim??? Pelik juga. Selalu juga kita doa lepas jumaat supaya ALLAH balas kekejaman yahudi, Amerika dll.

    YAHUDI = Benci Islam
    Amerika = Benci Islam
    UMNO = Tolak hudud
    Isteri PM/Presiden UMNO = tak tutup aurat
    Tak tutup aurat = tak ikut islam
    Tolak hudud = Munafiq
    Munafiq = Neraka paling bawah (lagi teruk drp orang kafir)
    Yahudi & Amerika = Kafir
    UMNO = Islam Munafiq (neraka paling bawah)
    So......
    Kalau dah kat Yahudi kita doa minta bala, apa salahnya doa bala kat PM/UMNO????

    Hee...he... jgn marah!!!

    ReplyDelete