Monday, December 7, 2009

UMNO takut pada Nik Aziz?



Kelakar dan tersenyum apabila Jebat membaca artikel yang ditulis oleh Perakite di ruangan surat pembaca di Harakahdaily. Angkuh benar benarnya bunyinya dan gah sangat digambarkan Nik Aziz si pendoa bala oleh penulis Perakite.

UMNO tidak pernah gentar dan takut pada Nik Aziz bahkan Nik Aziz dipersilakan untuk terus mendoakan dan mengeluarkan fatwa yang karut marut. UMNO tidak pernah gentar dan takut pada Nik Aziz. Sesungguhnya, apa yang disarankan oleh UMNO untuk Nik Aziz meletakkan jawatan adalah semata mata untuk kebajikan negara Malaysia. Setiap pandangan yang dilontarkan kepada Nik Aziz bukanlah kerana benci pada Nik Aziz secara individu tetapi teguran kerana sikap yang ditunjukkan oleh Nik Aziz sebagai seorang Islam. Tidak dapat diterima oleh akal mana mungkin seorang yang mengaku ulamak mendoakan perkara yang tidak baik terhadap seorang Islam yang lain. Ini persoalan dan isu yang dibangkitkan oleh UMNO yang bertujuan untuk keberkatan ummah. Tidak ada isu lain dan tidak timbul isu gentar UMNO pada Nik Aziz dan UMNO tidak pernah minta dan mengatakan bahawa PAS gentar pada Perdana Menteri.

Isu takut dan gentar pada individu adalah diluar tabie seorang Islam kerana seorang Islam hanya perlu takut disamping kasih dan penuh kecintaan pada Allah semata mata..Siapalah Nik Aziz seorang makhluk yang lemah...

No comments:

Post a Comment