Sunday, December 13, 2009

Ceramah 40 hari tanpa henti?




PKR mengadakan siri ceramah jelajah negara selama 40 hari tanpa henti?. Pusing Malaya nak memutar belitkan fakta atau rasa tertekan dengan kekuatan yang UMNO/BN ada sekarang di bawah kepimpinan Perdana Menteri atau nak bersihkan nama nama pemimpin PKR dan isu Pakatan Gila yang semakin menggila sekarang?

Adakah tidak cukup ruang di Parlimen atau Dewan Undangan Negeri untuk berbahas dan membincangkan apa yang perlu? Atau Yang Berhormat Yang Berhormat dari Pakatan Gila ni sudah tidak ada kerja atau sudah tidak ada idea untuk menyumbang pada pembangunan negeri dan negara. Khabarnya di ketuai oleh budak dari Permatang Pauh tu..ala kalau diketuai oleh budak Permatang Pauh tu Jebat tak hairan pun kerana seperti kata Tun Mahathir dia bukan pandai sangat pasal ekonomi. Maka tak hairanlah kalau budak Permatang Pauh, Nuar Berahim ni terpaksa jual dan jaja air liur nak cari publisiti. Nak guna kepandaian tak ada jadi terpaksa lah jual tin kosong. Yang memberi ceramah tu bodoh dan yang mendengar ceramah tu pun akan jadi orang bodoh.

Jelas, selama 40 hari pusing Malaya ni, Yang Berhormat Yang Berhormat Pakatan Gila ni tak menjalankan tugas sebagai Yang Berhormat di kawasannya. Jangan gunakan rakyat untuk lunaskan kemahuan kau orang untuk menjadi Perdana Menteri dan Menteri di kerajaan pusat. Jebat sebagai rakyat yang membayar cukai tidak akan menghalalkan sesen pun sekiranya Pakatan Gila ni menjadi pemerintah.

4 comments:

  1. 40 hari ceramah tanpa henti sebab bila dekat nak pergi mahkamah maka boleh la minta MC kes ditunda lagi pinggang retak, suara pecah, tekak kering, demam kura kura. Sepatutnya Ahli-ahli Pakatan perlu participate dengan kes mahkamah, ambik sikit rasa keterbukaan nak tahu hal liwat ni, sekurang kurangnya boleh buat penilaian sendiri antara mulut saiful dgn anwar.

    Setakat ceramah 40 hari buang duit aja, bukannya murah duit minyak, duit penceramah, duit itu duit ini, elok kasi dan bantu rakya kawasan lagi bagus, asyik nak berpolitik cakap pis pus pas poh buat apa, nanti kampung tergadai baru nak time tu nak salah org itu org ini.

    ReplyDelete
  2. salam bro
    inilah politik Malaysia, ceramah, ceramah dan ceramah

    ReplyDelete
  3. salam dr 1221,pelik tapi benar..kau orang ingat bolah tak masuk malaysia book of record?..dasyat..ceramah dan siri menipu rakyat..lepas siri ceramah siri mahkamah pulak..lagi dasyat..thanks dr 1221 and anon

    ReplyDelete
  4. haha .. ni mesti pasal duit gaji kerajaan selangor bayar tak cukup.. harap duit derma dari ceramah ler tu

    patut la sultan Selangor Murka

    ReplyDelete