Thursday, January 9, 2014

Bantulah dan dengarlah suara kami!!!


Ramai di kalangan pengamal media yang pro kerajaan sudah agak penat dan letih untuk menangkis sebarang dakwaan sama ada yang benar atau propaganda yang saban hari dimomokkan oleh Pakatan. 

Berbuih mulut menangkis segala hujah yang dikeluarkan oleh gerombolan Pakatan baik yang dihujahkan oleh pengamal media sosial mereka mahupun daripada kalangan pemimpin mereka sendiri.

Antara isu terkini yang diasak oleh mereka ialah isu kenaikan harga barang. Sama ada perkara itu benar atau sekadar fitnah ianya tetap menarik minat rakyat kerana maklumlah semua di antara kita sedar bahawa rakyat sudah cukup terbeban dengan kos sara hidup yang amat membebankan.

Apa yang memenatkan ialah pengamal media sosial seakan terpaksa berdepan dengan isu ini sendirian tanpa dibekalkan dengan fakta. Jika ada pun fakta maka terpaksalah menggunakan inisiatif sendiri untuk mencari fakta tersebut.

Sukalah dicadangkan kepada pihak kerajaan agar pihak yang berkenaan untuk segera tampil memberikan penjelasan kepada rakyat terhadap apa jua isu yang dimomokkan oleh Pakatan supaya rakyat tidak terkeliru.

Pelbagai saluran yang boleh digunakan oleh kerajaan tetapi hendaklah memastikan bahawa saluran itu berupaya untuk terus sampai kepada rakyat.

Kerajaan hendaklah segera bertindak kerana amatlah sukar untuk memadamkan persepsi rakyat jika sudah tersemat di benak fikiran mereka. 

Contoh mudah..rakyat sudah seakan termakan dengan propaganda kes Shahrizat Jalil biarpun sudah dibuktikan bahawa Shahrizat tidak bersalah.

Ini mainan persepsi yang perlu segera ditangkis oleh kerajaan.

No comments:

Post a Comment