Thursday, February 16, 2012

Nuar Berahim layak terima BR1M?

 

Sudah-sudahlah kita mempertikaikan integriti Nuar Berahim. Beliau adalah seorang yang amat tinggi budi bahasanya. Siapa di dalam Malaysia yang sanggup melepaskan gaji puluhan ribu ringgit sebagai Timbalan Perdana Menteri untuk menjawat jawatan sebagai Penasihat Ekonomi dengan gaji RM 1 sebulan!!!

Dengan gaji RM 1 sebulan manalah mampu untuk melanggan China Doll. Dengan gaji RM 1 sebulan mana mampu untuk membeli tiket kapalterbang untuk ke luar negara berjuma Qardhawi. Dengan gaji RM 1 sebulan mana mampu untuk berulang alik ke Bangkok. Itu semua fitnah.

Sebagai orang yang terkenal dengan kewarakannya, mustahil beliau mahu menjalinkan hubungan dengan Israel. Ini semua fitnah jahat yang cuba merampas RM 1 sebulan daripadanya. 

Dengan gaji RM 1 sebulan, Nuar Berahim tidak pernah menaiki kereta mewah. Jika anda terlihat Nuar Berahim ke majlis-majlis dengan kereta mewah, kereta mewah itu adalah kereta pinjam semata-mata. 

Dengan gaji RM 1 sebulan, mana mungkin beliau mampu menerobos masuk ke kedutaan Turki. Itu juga fitnah. Dengan pendapatan sebanyak itu, mana mungkin beliau mampu untuk memiliki jam Omega yang sangat mahal harganya. Hendak membeli jam berharga RM 10 di Uptown Danau Kota pun belum tentu mampu.

Dengan pendapatan RM 1 sebulan. anda fikir beliau mampu membiayai peguam-peguam handalan untuk membelanya di mahkamah? Tentunya belaan itu adalah sumbangan ikhlas daripada orang-orang yang kagum dengan sifat ikhlas Nuar Berahim.

Blogger RBF sebelum ini ada mendedahkan pendapatan staff di pejabat Nuar Berahim yang mencecah puluhan ribu ringgit. Lihatlah keikhlasan Nuar Berahim sebagai boss yang dedikasi. Beliau tidak kisah staffnya mendapat gaji puluhan ribu ringgit sedangkan beliau sendiri hanya memperolehi RM 1 sebulan. Hebatkan Nuar Berahim!!

Jika Nuar Berahim menjadi Perdana Menteri, Malaysia pasti mencatat sejarah di mana Perdana Menteri yang paling rendah gajinya iaitu RM 1 sebulan. Hebat benar Nuar Berahim.

Kalau Nuar Berahim tidak kisah dengan berpendapatan RM 1 sebulan, kerajaan seharusnya menimbangkan untuk memberi wang Bantuan Rakyat 1 Malaysia kepada beliau kerana beliau sememangnya layak. Tapi rasanya Nuar Berahim tidak akan menerima wang sumbangan itu kerana beliau menyumbang bakti secara ikhlas tanpa mengharapkan balasan. 

Tak percaya tanyalah dia..... dengan syarat anda bukanlah datangnya daripada RTM, TV3 atau Utusan. Sia-sia je nanti.
 

1 comment:

  1. 1 ringgit tu hanya gimik saja
    dia suruh khalid bagi tahu rakyat
    gaji penasihat ekonomi cuma 1 ringgit
    yang di belakang kita tak tahu berapa khalid bayar
    sampai semua harta benda kerajaan negeri selangor
    nak dijual.

    ReplyDelete