Wednesday, September 7, 2011

Mahu nama Mat Indera dibersihkan? DAPigs punya pandai


Keluarga Mat Indera mahu kerajaan membersihkan nama Mat Indera?

Kirim salam..Selagi kepala otak gua tak dapat lupakan macam mana anggota polis Melayu mati dalam kejadian di Bukit Kepong, sampai kiamat gua takkan lupakan Mat Indera adalah seorang hamba pencacai tali barut komunis.

Masa kecik lagi mak gua dah kasi tau gua bahawa Mat Indera adalah seorang pengkhianat bangsa dan tali barut komunis. Mak gua tak sertai mana-mana parti politik. Apa yang dia cakap semata-mata kerana rasa marah dia pada Mat Indera. Sekarang lu orang nak suruh bersihkan nama Mat Indera? Kirim salam lah bai...

Masa gua raya di Kelantan. otai-otai di Kelantan semua angin satu badan sama Mat Sapu. Dia orang cakap Mat Sapu tak rasa sakit macam mana anggota polis yang mati di Bukit Kepong. Baru sakit lutut dah heboh satu Malaya.

Orang-orang Melayu kena ingat, kalau kita mengiktiraf  Mat Indera maksudnya pintu untuk DAPigs bawak balik Chin Peng ke Malaysia akan terbuka lebih luas.

Itu pasal Mat Sapu yang bangang DAPigs gunakan untuk menarik perhatian orang Melayu bahawa sejarah kemerdekaan adalah silap.

DAPigs tahu, selagi UMNO dan BN masih berkuasa selagi itulah niat mereka mahu bawak balik, bapak segala komunis Chin Peng akan menjadi sukar.

Jangan lu orang terkejut pulak nanti kalau dia orang kata, Chin Peng adalah pejuang sebenar yang membawa kemerdekaan kepada Tanah Melayu dan bukan Tunku Abdul Rahman.

Apa DAPigs ingat Melayu semua bangang sama macam Mat Sapu?

3 comments:

  1. Salam bro,
    Tapi Pengerusi DAP sendiri suruh Mat Sabu tarik balik kenyataan tu, dia sendiri tak bersetuju untuk mengiktiraf komunis sebagai pejuang kemerdekaan!

    ReplyDelete
  2. Semua politik DAP jek tu.

    ReplyDelete
  3. jgn terperangkap dengan perang psychology DAP... diorang dah buat percaturan tentang mileage daripada tindak tanduk ini. Otak- otak melayu kan senang di baca dan di jangka - kaum melayu yang kebanyakan nya bersabar, bersangka baik, senang di pujuk dengan kata dan senyuman dan layanan yang di up lebih sikit, kalau perlu kow tow sikit..bagi terlena sikit...pada DAP apalah ada pada kehilangan maruah pada seketika waktu kalau dibandingkan hak-hak yang akan disentap dari kaki kaum melayu ketika mereka leka... (lebih lebih lagi kaum melayu yang rata-ratanya tak da budaya bersuara lantang)

    ReplyDelete