Sunday, September 4, 2011

Santai : Guru sejarah tertelan durian di Melaka



Back to business..Keh Keh Keh..Macam bagus je bunyinya..Dah lama tak update kerana kesihatan yang sedikit terganggu dan persiapan menyambut hari raya.

Alhamdulillah semuanya berjalan di dalam menguruskan jenazah wira negara, arwah Noramfaizul dan kita cuma ingin mengingatkan kerajaan agar membela nasib keluarga arwah.

Siapa kata sejarah tak boleh diubah? Cikgu di sekolah banyak kali mengingatkan gua bahawa sejarah tak boleh diubah..Siapa kata tak boleh? Hari ni Mat Sapu cuba mengubah sejarah. Jangan terkejut kalau pada masa hadapan nama Mat Sapu akan diperjuangkan sebagai Sultan Melaka..Oit..jadi Sultan negeri gua tu..Jangan harap gua nak iktiraf Mat Sapu..Baik gua kasi benggali jual roti jadi Sultan negeri gua daripada Mat Sapu..Kah Kah kah..

Khabarnya, Mat Sapu nak berdepat dengan Ketua Pemuda UMNO, KJ di Kelantan. Untuk apa? Gua sebenarnyaa kurang berminat dengan debat-debat yang langsung takkan membawa kepada fakta selain daripada pusing-pusing cerita. Gua tahu di pihak KJ pasti akan menceritakan apa yang berlaku kerana ada waris-waris pejuang Bukit Kepong yang masih hidup. Tetapi di pihak Mat Sapu, apa yang dia akan cakap? Jawabnya, pusing sana dan pusing sini. Lebih nak tunjuk pada pencacai PAS bahawa dia layak menjadi Timbalan Presiden PAS.

Silap-silap nanti Mat Sapu akan cakap "Saudara KJ mana tahu apa yang berlaku, saya adalah kawan baik Mat Indera dan saya ada di sana masa tragedi Bukit Kepong tu berlaku" Kah Kah Kah..Rakyat Malaysia ampunkanlah Mat Sapu kerana ingatan dia menjadi kurang baik selepas BerShit tempoh hari.

Jangan heran dengan perangai PAS. Kalau manusia semua tahu taik Lim Aerokit Sial Siang Malam tu busuk, PAS akan melakar sejarah dengan mengatakan taik tu wangi.

Nampaknya cikgu-cikgu sejarah di sekolah dan semua pusat pengajian kerana bersiap sedia untuk menerangkan fakta sejarah yang baru kepada pelajarnya dengan menggunakan buku sejarah yang baru yang ditulis oleh Mat Sapu yang dicetak di bilik hotel di Kelantan..Kah Kah Kah...

Bilik hotel jugak yang menjadi sejarah..!!!

No comments:

Post a Comment