Tuesday, July 26, 2011

AMANAH: Baru sekarang nak kata tak betul?



Gua dah cakap..AMANAH yang baru ditubuhkan ni akan jadi susah kalau yang duduk dalamnya adalah muka-muka politik. Orang politik boleh jadi sesumpah dan pandai bermuka-muka.

Baru sehari jagung ditubuhkan AMANAH dan pandai bercakap soal kronisme, korup dan arusnya yang nampak macam menyokong tindakan BerShit.

Ada yang duduk dalam AMANAH adalah bekas Menteri. Dah berpenggal dapat kemudahan sebagai Menteri dan pencen sebagai Menteri sekarang pandai pulak cakap yang kerajaan seharusnya mengkaji permintaan BerShit seolah-olah memang wujud kepincangan dalam sistem pilihanraya.

Dia ingat masa dia bertanding dalam pilihanraya dulu, modus operandi SPR tak sama ke dengan sekarang. Wah macamlah zaman dia SPR beri muka pada dia dan memenangkan dia. Sedar-sedarlah bahawa menang kalah dia dulu tak ada kena mengena dengan SPR tapi disebabkan kekuatan yang ada pada parti, BN.

Sekarang pandai pulak dia nak bercakap soal korup,kronisme dan segala-galanya macamlah kerajaan buruk sangat. Kalau tak pasal kerajaan jangan haraplah dia nak merasa jadi Menteri dan dapat pencen sebagai Menteri.

Harakahdaily sepantas kilat ceduk apa yang bekas Menteri tu cakap.. Orang yang pernah duduk dalam kerajaan cakap macam tu memanglah macam orang mengantuk disorongkan bantal pada Harakahdaily.

Siapa bekas Menteri tu? Ala yang sibuk pakai bow lah dulu-dulu masa jadi Menteri..Tak sedar diri lah pulak..

2 comments:

  1. BOW ??? BO LA YAN- ORG TUN DOL

    ReplyDelete
  2. Heran. Apsal kau nak hentam amanah. Tak ada apa yang patut marah.Amanah sebenarnya suara kesedaran dlm umno sendiri. Penulis cam ko ini buat melayu malu.

    ReplyDelete