Sunday, April 19, 2009

Raja berada atas politik, tidak mampu tangkis tohmahan secara terbuka


Kau orang yang buat angkara dengan sembah sembah derhaka ni jangan nak senyum pulak. Ada jugak yang kena penampar nanti. Tak ada cara lain selain dari kau orang minta ampun dan ucapkan terima kasih pada Tuanku. Titah Tuanku jelas menunjukkan Tuanku amat mementingkan kesejahteraan dan keamanan rakyat. Kalau nak kira tindakan banyak yang Tuanku boleh ambil ke atas kau orang. Tetapi pasal Tuanku ni bijak dan sayang pada rakyat, Tuanku diamkan diri je. Tuanku bukan bodoh macam kau orang yang sanggup gunakan rakyat untuk keenakkan anak tekak kau orang. Kalau aku jadi kau orang aku dah lama bersyukur dapat Tuanku yang kasih kepada rakyatnya. Kalau tidak dah lama berterabur gigi kena penampar. Tu pun nak tunjuk keras kepada lagi.

Tapi kalau dah nama kepala batu, apa orang cakap pun kau orang takkan berubah. Kau tetap jugak nak baring tengah jalan. Aku rasa bila mati je baru kau orang akan senyap. Itupun kalau tak kena belasah dalam kubur tuh. Kau bagai nak gila dengan sembah derhaka kau orang tapi brader yang kemaruk nak jadi PM tu senyap je. Walhal kau orang kononnya berjuang untuk dia. Nampak sangat kau jadi alat dia. Yang kena penampar nanti kau bukan dia. Dia langsung tak bersuara dalam hal ni kan. Sunyi sepi. Yang dia sibuk pasal nak ke Putrajaya je..Akai ada ka??? Toksah mimpi lah.

5 comments:

  1. saya telah masukkan blog saudara dalam list Penyokong BPN..

    tq

    ReplyDelete
  2. Selamat datang dan salam perjuangan. Syabas kerana menyertai kami dalam BPN ~ perjuangan kita baru bermula dan tidak akan pernah selesai. Mari teruskan perjuangan ~ bERANIKAN hATI

    ReplyDelete
  3. Selamat dtg dan salam perjuangan buat sahabat.
    Marilah kita sama2 bersatu hati dlm PBN utk meneruskan perjuangan demi masa depan bumi Malaysia tercinta ini.

    Sejak akhir2 ini kerenah Pembangkang semakin menjadi2 seolah2 mahu mencabar kerajaan. Mcm2 cara dan tektik mereka guna semata2 menutup mata rakyat supaya membenci kerajaan.

    Dalam actikel yang saudara paparkan itu menterjemahkan kpd kita bertapa jahatnya Anwar bagi mengadakan PRK disebabkan isu moral dan sex.

    Pakmie.blogspot.com

    ReplyDelete
  4. Salam

    dari

    www.umnopengkalankubor.blogspot.com

    ReplyDelete
  5. salam

    Macam mana nk join BPN.
    tq

    ReplyDelete