Friday, September 25, 2009

PAS: Pun kasi rasuah??

Selamat Hari Raya pada semua muslimin muslimat baik UMNO mahupun PAS..Bukan macam orang PAS yang anggap wanita PAS saje muslimah..

Penat badan macam towel buruk selepas bawak kereta berjam jam lamanya dari Kota Bharu tapi tak apa semangat raya punya pasal aku harung jugak perjalanan sejauh tu.

Sempat berborak dengan beberapa orang rakan semasa di Kota Bharu. Seorang sahabat beritahu aku yang dia terserempak dengan serombongan orang orang Manek Urai semasa berada di salah sebuah tempat peranginan (Cameron Highland kalau tak silap). Rupa rupanya rombongan mereka di taja oleh PAS yang menang di Manek Urai.

Kalau UMNO dan BN buat macam ni sah dia orang kata yang UMNO kasi rasuah pada pengundi di Manek Urai. Kalau dia orang buat apa yang harus kita panggil? Sumbangan ikhlas atau kenang jasa? Atau ajaran Tok Guru? Lu orang fikirlah apa yang sepatutnya

Rupanya dalam syurga PAS ada jugak unsur unsur rasuah..Tak payah nak dabik dada macam baik sangat dan kata orang lain semua jahat..Dalam nampak macam baik tapi banyak jugak unsur taik!!

No comments:

Post a Comment