Monday, August 3, 2009

520 Ringgit Malaysia saman dengan satu sumpah



Budak Permatang Pauh yang kemaruk a.k.a gian nak jadi Perdana Menteri dah pun dianugerahkan darjah kebesaran D.S.J.S yang membawa gelaran Dato’ Seri Jutawan Saman. Dah tak ada kerja lain agaknya Jutawan Saman ni. Terbaru nak saman Timbalan Perdana Menteri dan Utusan Malaysia kerana dia kata TPM dan Utusan menfitnah dia sebagai pengkhianat bangsa.

Aku tak peduli pasal saman tu, cuma aku nak bandingkan saman sebanyak itu dengan hanya satu sumpah. Kalau nak dikirakan jumlah saman tu dengan hanya satu sumpah bagai langit dengan bumi. Kalau dia sibuk nak saman kenapa takut pulak nak bersumpah yang dia tak jubokan Saiful? Adakah dia lebih percayakan mahkamah dari Al Quran?

Sebelum ni sibuk memekak kata mahkamah dikuasai oleh kerajaan Barisan Nasional tapi kenapa pulak masih nak sibuk nak buka fail dekat mahkamah? Susah susah suruh aje TPM bersumpah dengan kenyataan pasal kata dia sebagai pengkhianat bangsa. Tapi sebelum tu aku nak tengok dia bersumpah menafikan yang dia jubokan Saiful. Ada bran ke budak Permatang Pauh?

Jadi sebenarnya budak Permatang Pauh Jutawan Saman ni percayakan yang mana? Mahkamah dunia atau Al Quran? Atau hijabnya dah tertutup rapat untuk tidak mempercayai kedua duanya? Jadi dia percaya pada apa dan siapa? Pada kerbau dan lembu yang sudi mengangkat tahinya? Kalau tak ada kepercayaan maknanya takdelah iman.

No comments:

Post a Comment