Thursday, November 24, 2011

'Pelacur politik' kata DAPigs



DAPigs memang ramai yang tidak fasih berbahasa Malaysia tetapi dalam sesetengah ayat mereka amat fasih dengan bahasa bombastik Melayu yang terlalu berbunga-bunga dan kiasan contohnya 'PELACUR POLITIK'.

Dalam pada kepayahan untuk membetulkan lidah untuk bertutur bahasa Malaysia dengan sebutan yang betul mereka mencuba pula membaca ayat-ayat Quran. Maka jadilah DAPigs dengan parti berbilang bahasa yang walaupun semua bahasanya separuh masak.

Tetapi kenapa DAPigs bijak menuturkan perkataan PELACUR POLITIK? Bila direnungkan semula tidaklah menghairankan jika perkataan itu boleh dituturkan dengan baik oleh DAPigs kerana ada mahaguru mereka memang suka melanggan pelacur jadi bukanlah perkara yang menghairankan jika PELACUR menjadi sebutan yang amat mudah kepada mereka.

Jumlah rumah urut yang semakin bertambah di Selangor juga menjadi suatu pemangkin kepada lidah mereka untuk terus-terusan mennyebut perkataan PELACUR.

Kalau sudah biasa dengan orang yang selalu melanggan pelacur dan sudah biasa dengan melihat rumah-rumah urut tidaklah sesuatu yang pelik jika PELACUR juga mahu dipolitikkan.

Baca di  SINI berkenaan PELACUR POLITIK DAPigs

No comments:

Post a Comment