Wednesday, November 2, 2011

Parti politik Malaysia hanya hebat di gelanggang sendiri


Adakah Malaysia perlu mempunyai rakyat seperti ini?

Kalau menyentuh hal-hal politik, parti-parti politik yang tuannya adalah orang-orang Melayu a.k.a Melayu Islam sanggup menyinsing lengan baju menjadi jantan gagah mempertahankan manifesto perjuangan parti politik mereka.

Seksualiti Merdeka 2011 jelas menunjukkan bahawa parti politik Melayu hanya berani berkata-kata tanpa berani mengambil tindakan menghalang daripada program itu terus berlangsung.

UMNO kata tidak setuju? Tapi di mana tindakan sebagai menunjukkan TIDAK SETUJU yang datang daripada parti pemerintah? Adakah cukup sekadar dengan mengeluarkan kata TIDAK SETUJU secara automatiknya program itu akan terbatal?

Ahli-ahli PAS a.k.a rakyat PAS setelah diasak mengeluarkan kata bahawa mereka akan mengadakan demo untuk membantah program itu. Sekali lagi adakah cukup hanya dengan bantahan program itu akan terbatal dengan sendirinya?

Kita boleh terima jika rakyat kita hanya berdemo di jalan untuk menunjukkan tanda protes kekejaman Israel terhadap Palestin kerana jaraknya adalah jauh dan kita tidak mahu mencampuri urusan negara lain. Tetapi program Seksualiti Merdeka 2011 ini berlangsung di dalam negara kita sendiri. Adakah kita sekadar berpeluk tubuh mengharapkan tentera dari langit turun untuk membatalkan program itu daripada berlangsung tanpa sebarang tindakan yang munasabah daripada rakyat kita yang majoritinya beragama Islam?

Ke mana perginya anak-anak sabung Parti Keadilan Nasional (PKR)? Tidak perlu komen panjang tentang tindakan PKR kerana ianya akan menjadi seperti ketam mengajar anak berjalan lurus..Siapa yang ketam?

No comments:

Post a Comment