Wednesday, April 13, 2011

Siapa anugerah Tuhan?




Seperti di dalam Akademi Fantasia, dunia politik tanahair penuh dengan kejutan sejak akhir-akhir ini. Kalau benarlah niat pembangkang membuat solat hajat untuk mencari kebenaran jelaslah kebenaran yang dianugerahkan Tuhan. Cuma bolehkah pembangkang menerima kebenaran itu kerana kebenaran itu jelas tidak memihak kepada mereka?

Isu video seks masih tidak terungkai, hari ini Malaysia dikejutkan lagi dengan pendedahan RPK berhubung kes Altantuya. RPK mendakwa ada pihak yang memberi lampu hijau untuk membuat fitnah itu. Masihkah rakyat Malaysia ragu-ragu dengan kebenaran tersebut?

Pernah lihat Perdana Menteri melenting apabila difitnah terlibat dengan kes Altantuya? Cuba bezakan dengan perangai Nuar Berahim yang melenting apabila sekadar diajukan soalan berhubung jam Omega?

Nik Ajis mendoakan pecah perut kepada Perdana Menteri tetapi masih Perdana Menteri berdiam diri dan tidak melenting bahkan Perdana Menteri masih sudi bertemu dengan Nik Ajis.

Pemimpin pemimpin pembangkang memanggil pelbagai perkataan keji kepada UMNO tetapi adakah Perdana Menteri mencerca pembangkang dengan perkataan yang serupa?

Wan Ajijah menggelarkan suaminya Anugerah Tuhan tetapi jelaslah sekarang siapa yang sebenarnya merupakan Anugerah Tuhan.

Barang perlu diingat, syaitan juga adalah suatu anugerah yang tugasnya adalah untuk memecah belahkan umat manusia..Dajal juga adalah satu anugerah untuk menunjukkan bahawa dunia sudah sampai ke penghujungnya dan dajal itu adalah matanya satu..agak-agaknya bendera parti mana yang lambangnya mata satu?

No comments:

Post a Comment