Monday, December 28, 2009

Susahnya menjadi timun



Kes duta Malaysia yang dipanggil balik tu mendapat reaksi yang berbeza dari kacamata masyarakat. Pada Jebat tak payahlah nak dipolitikkan isu tersebut pasal ianya melibatkan hubungan dua negara dan yang lebih membimbangkan jika dilihat dari sudut keselamatan.

Tidak timbul isu kita tunduk pada mana mana pihak. Jebat percaya apa yang kerajaan buat adalah yang terbaik untuk negara. Ibarat timun kita tidak mampu berbuat apa apa. Biarlah pada kacamata orang kita nampak seperti pengecut dan seakan tunduk pada kuasa besar. Tetapi itulah yang termampu kita buat dan benarlah seperti kata Perdana Menteri 'rakyat di dahulukan, pencapaian diutamakan'. Yang paling penting kita utamakan di dalam hal ini ialah kesejahteraan rakyat. Mengalah bukan kalah.

Jebat tidak mahu menyalahkan mana mana pihak kerana pada Jebat keselamatan negara dan rakyat yang paling penting. Jangan kerana keegoaan kita dan bertindak seperti bodoh sombong akan mengundang celaka dan sekali sekala puak sebelah sana fikirlah tentang keharmonian negara dan bersetuju dengan apa yang betul yang dilakukan oleh kerajaan. Di dalam hal ini perlulah kita bersatu sebagai rakyat Malaysia dan bersepakat semoga politik tidak sampai menggadai negara.

2 comments:

  1. Salam Ziarah......

    Setuju dengan pendapat saudara PM sudah melakukan yang terbaik untuk negara kita Malaysia untuk apa mempolitikkan isu ini

    ReplyDelete
  2. salam saudara lagenda...itulah harapan kita..mudah mudahan Malaysia akan terus terpelihara dan moga tidak ada di antara kita lupa akan tanggungjawab untuk sama sama menjaga keamanan Malaysia..Jangan kita terlalu mabuk berpolitik hingga melupakan di mana kita berpijak..terima kasih

    ReplyDelete