Monday, December 7, 2009

Bala yang tertimpa



Alfatihah buat mangsa yang terbunuh di dalam kejadian di KB Mall Kelantan. Agak pelik bagaimana kereta itu boleh merempuh masuk ke dalam KB Mall. Tetapi Jebat yakin dengan ketentuan Allah s.w.t. Kalau itu yang ditakdirkan begitulah jadinya. Jebat ucapkan takziah kepada keluarga mangsa semoga tabah dengan ujian Allah.

Benar pepatah Melayu 'kerana pulut santan binasa, kerana mulut badan binasa'. Tidak sesekali Jebat mahu mempolitikkan kejadian ini kerana ianya melibatkan nyawa dan kesedihan orang lain cuma alangkah eloknya Nik Aziz mendoakan kesejahteraan rakyat Kelantan daripada terus mendoakan kecelakaan kepada Perdana Menteri.

Jebat tidak mahu berbicara panjang isu ini kerana tidak mahu menyentuh kesedihan hati keluarga mangsa dan tidak mahu mempolitikkan isu ini cuma Jebat minta kita semua renungkan adakah tindakan Nik Aziz mendoakan bala itu tertumpah kepada dirinya sendiri? Allah maha adil dan bijaksana..Alfatihah..

2 comments:

  1. SLM BRO JEBAT..TENKIU SBB SUDI ZIARAH KE BLOG KWN DAN SUDI MEMBERI KOMEN :-)..PERJUANGAN KITA TAK AKAN SELESAI SELAGI PUAK JUMUD MASIH BERMAHARAJALELA. TEKADKAN HATI, INSYALLAH TUHAN BERSAMA KITA

    ReplyDelete
  2. bro jeffry..kita akan teruskan perjuangan..tekad kita cuma satu..kita mahukan Malaysia yang harmoni dan aman sejahtera..Kekalkan ketuanan kita..dimana bumi dipijak disitu langit dijunjung..thanks bro jeff

    ReplyDelete