Tuesday, September 29, 2009

Bagan Pinang: Mana perginya puak puak PAS???

Malam tadi lebih kurang pukul 10 malam, PAS umumkan calon untuk bertanding dalam pilihanraya kecil Bagan Pinang untuk menentang 'hero kecik' dan ayam tambatan UMNO/BN Tan Sri Isa Samad.

Kali ni Pesuruhjaya PAS Negeri Sembilan, Zulkefli Omar pulak menjadi kuda tunggangan PAS. Kalau nampak pada bilangan penyokong dan juak juak PAS yang hadir semalam nampak gaya boleh jadi lelah dan jadi kuda tempang calon PAS ni. Bilangan yang hadir aku kasi yang maksimum 500 orang.

Jeritan Hadi Awang 'takebeer' hanya disambut oleh beberapa ketul suara kecil yang agaknya marah dengan pencalonan Tan Sri Isa Samad. Itulah dalam artikel sebelum ni aku dah cakap puak puak PAS akan kentut tak puas di Bagan Pinang.

'Jangan sentuh peribadi calon'..Itu kata orang tua nyanyuk nama Nik Ajis. Kata dia dalam bulan Syawal ni jangan sentuh peribadi calon. Tapi lembu sondol PAS, DAP dan PKR semalam masa umumkan nama calon bukan main kuat lagi hentam peribadi Tan Sri Isa.
Lembu lembu sondol ni pun tak hormat pesan orang tua nyanyuk tu..apa yang kita nak banggakan tentang orang tua nyanyuk tu.

p/s: Nampak gayanya PAS dan Pakatan Gila goyang jugak dengan kelibat Tan Sri Isa Samad di Bagan Pinang sampai hantar kuda lumba nombor 1 di Negeri Sembilan. Pesuruhjaya PAS Negeri Sembilan. Kalau kalah elok letak jawatan jek..Aku dah cakap dalam blog kitaanakmelayu.blogspot.com yang PAS gentar dengan kelibat Tan Sri Isa..malam tadi sah segalanya..PAS masuk telur kena angin pasang.

No comments:

Post a Comment