Tuesday, July 21, 2009

Siapa baling batu dan siapa sembunyi tangan?



Mati itu kehendak Allah s.w.t jua..Apa kena mengena mati dengan politik? Apa kena mati dengan menuduh bahawa ianya rencana yang telah dirancangkan? Benar ianya rencana yang telah dirancangkan tetapi bukan manusia yang merencanakannya selain dari rencana Allah yang telah ditetapkan dari azali. Susah sangatkah orang orang gila di Pakatan Rakyat hendak menerima kenyataan ini? Susah sangatkah hendak menerima ketentuan yang telah ditetapkan?


Satu dosa yang amat besar apabila menuduh orang yang belum dapat dipastikan kesalahannya sebagai pembunuh. Tidakkah orang orang PAS yang mengaku alim untuk menasihatkan sekutunya itu untuk tidak terus menuding jari kepada Barisan Nasional? Bagaimana hendak menegakkan negara Islam sekiranya perkara asas seperti ini pun tidak mampu diterjemahkan oleh PAS?


Rencana yang dirancangkan ini mungkinkah bertujuan untuk menutup siri kelemahan yang terdapat di dalam kerajaan Pakatan Rakyat yang mula goyah atau yang lebih utama adalah untuk mengalihkan pandangan rakyat daripada terus memperkatakan tentang kes Anwar Ibrahim dan kes Lim Guang Eng di Pulau Pinang? Jadi siapa yang punya rencana dan siapa yang baling batu sembunyi tangan?


Jangan hairan sekiranya mabuk ini berpanjangan Pakatan Rakyat akan katakan bahawa orang yang meninggal setiap hari adalah angkara Barisan Nasional jua. Orang gila akan berkata bahawa tiap tiap warna itu adalah hijau biarpun hakikatnya warna yang sebenar adalah biru. Perangai orang gila usah dihiraukan dan diendahkan.

No comments:

Post a Comment