Saturday, October 5, 2013

Cinabeng DAPigs pun suka Idris Haron!!

idris-goh-513

Perkara itu dinyatakan Pengerusi DAP Melaka, Goh Leong San ketika membahaskan usul terima kasih kepada Yang Dipertua Negeri Melaka, Tun Mohd Khalil Yaakob atas ucapan perasmian pembukaan persidangan kedua penggal pertama DUN.

Dalam ucapannya itu, Leong San yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri Duyong sejak 1995, menyifatkan Ketua Menteri Melaka ke-10 itu sebagai seorang yang berpengetahuan luas, banyak membaca dan sistematik.

Katanya, Idris yang juga Ahli Majlis Tertinggi UMNO dan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Melaka, mempunyai misi yang amat jelas membangunkan rakyat dan negeri ini selaras dengan wawasan Melaka Maju Fasa Kedua.

“Di Dewan yang mulia ini, saya memuji kebijaksanaan dan kematangan Ketua Menteri baru yang dapat menerima pandangan dan cadangan pihak kerajaan atau pembangkang. Dengan kefasihan berbahasa Inggeris, Arab dan Jepun, saya penuh yakin Melaka di bawah kepemimpinan Idris akan mencapai wawasannya tercapai.

“Walaupun baru empat bulan mengenalinya, namun Ketua Menteri bersikap rasional dan boleh menerima pandangan daripada sesiapa saja,” katanya.

Turut melahirkan nada sama ketika membahas usul terima kasih berkenaan ialah seorang lagi wakil DAP, Chin Choong Seong (DUN Kesidang).

Dalam pada itu, Leong San ketika ditemui ketika sidang berhenti rehat semalam, untuk mendapatkan komen lebih lanjut mengenai tindakannya memuji Idris, sekali lagi mengulangi kenyataannya itu.

“Saya tidak berniat memujinya namun beliau berhak menerima pujian. Kami dari kalangan pembangkang ada bertemu beliau bagi memohon bantuan menyelesaikan pelbagai isu berbangkit dan beliau melayan kami dengan baik.

“Beliau melakukan tugasnya dengan baik tanpa banyak publisiti. Melaka sememangnya bertuah mendapat pemimpin seperti Idris. Pendekatannya dalam menyelesaikan pelbagai isu sewajarnya mendapat pujian kerana beliau tidak bertindak mengikut emosi atau membabi buta,” katanya


Cinabeng DAPigs Melaka puji Ketua Menteri Melaka. 

Selayaknya Ketua Menteri Melaka itu duduk di kerusi Ahli Majlis Tertinggi.

Cinabeng DAPigs puji Ketua Menteri Melaka ada agenda tersirat? 

Pergi jalanlah..kita takkan kena tipu dua kali oleh Cinabeng.!!!

Apa yang dikatakan Cinabeng DAPigs itu berkenaan Ketua Menteri Melaka adalah BENAR!!

1 comment:

  1. Jgn percaya dgn pujian dan kata2 dap.....xmahu lg pisang berbuah 2 kali

    ReplyDelete