Thursday, September 12, 2013

Spender dan kondom percuma diedarkan...


Rakyat Malaysia kalau boleh semua nak free..Terlalu manja..

Kenyataan itu bukan Jebat yang cakap tetapi diakui sendiri oleh jiran yang rakyatnya membenci kita bukan kerana apa tetapi kerana rahmat dan rezeki yang melimpah ruah di Malaysia.

Laman portal Indonesia Kompasiana menyatakan di dalam artikelnya bertarikh 28 Ogos bertajuk DARI KULIAH SAMPAI NIKAH PUN DIKREDIT jelas menggambarkan kepada kita betapa banyak negara yang begitu cemburu kepada rahmat dan rezeki yang ada di Malaysia.

Itu hakikat yang tidak dapat kita sangkal tetapi adakah sebagai rakyat Malaysia kita mensyukuri nikmat yang telah diberikan oleh Tuhan kepada kita melalui sebuah kerajaan yang mampu menggalas amanah dengan begitu baik?

Biarpun ada segelintir pimpinan pembangkang yang cuba merosakkan imej Malaysia di mata rakyat Indonesia tetapi hakikat dan kenyataan bahawa Malaysia terlalu unggul cukup dirasai dan dicemburui rakyat Indonesia.

Begitu banyak subsidi yang telah diperuntukkan oleh kerajaan kepada rakyat Malaysia. Pun begitu rakyat Malaysia masih tidak tahu untuk mengucapkan terima kasih bahkan ada pula di kalangan kita yang sengaja membuka pekung dan mereka reka cerita bahawa Malaysia sebuah negara yang kucar kacir pentadbirannya.

Jika negara luar pun mengakui kehebatan Malaysia adakah kita sebagai rakyat Malaysia sendiri masih mahu menidakkannya? Jika kita tidak mampu membantu menaikkan imej Malaysia maka janganlah pula kita sesekali menjadi perosak kepada apa yang telah kerajaan usahakan selama 56 tahun ini.

Malaysia ibu pertiwi dan anda jangan pula menjadi  ANAK YANG DERHAKA KEPADA IBU PERTIWINYA!!!!

Ikuti artikel yang dimaksudkan oleh portal Kompasiana  itu di blog sahabat blogger JUST READ DI SINI

No comments:

Post a Comment