Wednesday, June 22, 2011

BERSIH: Lebih sejuta responden sokong?



Benarkah lebih sejuta responden di dalam bancian yang dijalankan oleh The Star Online menyokong supaya BERSIH di adakan?

Mungkin The Star Online sendiri tidak menjangka peratusan yang akan menyokong BERSIH akan menjadi setinggi ini.

Mungkinkah ada pihak yang mengundi lebih dari satu kali (banyak kali) untuk meningkatkan peratusan pengundi yang mengundi supaya BERSIH diadakan? Tidak lenguhkah jari mereka?Berapa ramai bilangan mereka?

Malaysiakini pun 'up' keputusan bancian berhubung penganjuran perhimpunan BERSIH ini..

Orang yang malas berfikir mungkin akan terus percaya kepada statistik ini tetapi orang buta IT tetapi sedikit rajin mencari fakta akan temui jawapan kepada soalan bagaimana undian boleh ditingkatkan...

Aku tidak arif di dalam bidang IT tetapi hasil dari carian di dalam google ada mengatakan tentang 'automatic voting system'. Cara kerjanya aku tak tahu tapi yang pasti memang ada software yang boleh mengundi secara automatik.

Jadi bukanlah perkara yang menghairankan kalau peratusan mengundi supaya BERSIH di adakan boleh jadi setinggi ini.

it provide automatic voting software design service to implement automatic voting and poll increasing without human attendance. The voting software developed by us adopts intelligent identification technique, which is not limited by any IP, identifying code and so on. The website provides free download of voting software, vote cheating software and so on.

Siapa yang rasa nak buat bancian dan kalau rasa bancian itu tidak mendapat sambutan silalah download software automatic voting system yang ada boleh didapati secara percuma..Cara nak buat? Kau orang carilah dalam google.

Penerangan lanjut ada aku terbaca di malaysiaaktif.my/index.php?option=com_k2&view=item&id=241:how-to-make-yourself-look-good-by-manipulating-online-poll&Itemid=130

2 comments:

  1. Jangan percaya, mereka auta saja jangan2 tiga angka depa tibai tujuh angka,fatwa pun depa bolih coner ne kan angka,aku x percaya......gempar lebih tuuuu!!!

    ReplyDelete
  2. fake ka, serius ka. depa ada substance. bukan cam puak-puak kao mengarut entah apa-apa, tp haram takda factual. piiirahhhhhhhhhhhhhh!!!!!

    ReplyDelete