Wednesday, November 24, 2010

Cinta Monyet

Masa zaman sekolah dulu dalam satu hari boleh jatuh cinta sampai 10 kali. Mana ada budak perempuan yang lawa dan menarik pasti budak-budak lelaki akan jatuh cinta.

Bila dah dapat lain pulak ceritanya. Kawan tak sampai 10 hari nampak budak perempuan lain yang cantik cinta terus beralih arah. Mulalah memburukkan awek lama tu. Segala yang buruk pasal awek lama tu menjadi mainan dibibir. Itulah yang orang namakan CINTA MONYET.

Apa yang berlaku dalam PKR sekarang bolehlah diibaratkan sebagai CINTA MONYET. Tengok saja apa yang berlaku pada Zaid Ibrahim. Tak sampai setahun, beliau dipuji dan diangkat sebagai hero kepada PKR di dalam Pilihanraya Kecil Hulu Selangor. Masa tu Zaid Ibrahim dilaungkan sebagai hero kerana sanggup melepaskan jawatannya dalam kabinet kerana asas perjuangannya yang disifatkan oleh PKR sebagai pejuang rakyat.

Itu cerita dulu..lain pulak ceritanya sekarang. Mana pergi gelaran hero yang diberikan pada Zaid Ibrahim? Hilang gelaran hero timbul pulak macam-macam gelaran..Trojan Horse lah apalah semua yang tak enak didengar dilemparkan.

Semuanya pasal kerana rasa tidak percaya di dalam pemilihan pucuk pimpinan PKR. Itu baru soal parti. Bayangkan kalau mentadbir negara..Mau ribut dibuatnya.

Kita serahkan pada rakyat untuk menilai..Yang menarik semua yang tak elok dalam pepatah Melayu diserahkan pada monyet..'Macam monyet dapat bunga' 'Cinta Monyet'..

Agak-agaknya orang-orang Melayu memang suka tengok telatah monyet. Jangan ikut perangai monyet sudahlah..Cinta Monyet memang tidak akan ke mana mana..

No comments:

Post a Comment