Thursday, July 22, 2010

UMNO PAS : Bukan nak tentukan siapa menang kalah

Kalau susah sangat nak buat kerjasama UMNO dan PAS untuk orang Melayu elok saje Melayu meminta sedekah di bumi Malaysia. Apa yang Melayu kerdil macam aku boleh buat kalau pemimpin pemimpin Melayu sendiri mendabik dada nak tunjuk hero dalam kerjasama yang bertujuan untuk kepentingan perpaduan umat Melayu. Bukan nak cari kata sepakat bagaimana nak menyatukan Melayu tapi sibuk menuduh sana sini.

Sampai ada yang kata UMNO memperalatkan Mufti untuk kepentingan politik. Inilah sakit orang Melayu yang sangat menjijikan. Terlalu berburuk sangka sesama Melayu hinggakan Melayu Melayu kerdil menjadi pelanduk yang mati di antara gajah.

Ada orang orang PAS yang kata, UMNO mahukan kerjasama dengan PAS kerana UMNO dalam keadaan terdesak. Terdesak kepala otak dia..Bukan UMNO yang terdesak kerana UMNO masih lagi kerajaan tetapi ORANG MELAYU YANG DALAM KEADAAN TERDESAK. Dah berapa kali siri pilihanraya kecil..nampak jelas orang Melayu tidak lagi menjadi kuasa penentu. Baik UMNO dan PAS semuanya berkampung di kawasan pengundi mata sepet untuk meraih kemenangan. Itu pun puak puak PAS masih nak angkuh kata yang UMNO dalam keadaan terdesak. Buta atau bangang kah..masih tak nampak macam mana pemimpin pemimpin Melayu terpaksa menagih undi daripada bangsa lain yang dahulunya minoriti di Malaysia tetapi sekarang melebarkan sayap mereka.

Melayu masih nak angkuh?Tahniah kepada Dewan Pemuda PAS kerana meminta disediakan pelan perdamaian antara PAS dan UMNO. Mana Pemuda UMNO? Tak mahu sambutkah laungan Dewan Pemuda PAS? Kalau pucuk pimpinan susah nak cari jalan perdamaian...KITA CADANGKAN DEWAN PEMUDA PAS DAN PEMUDA UMNO MALAYSIA UNTUK MENJADI PENDESAK AGAR KERJASAMA INI AKAN TERLAKSANA.

Pun begitu aku faham..bukan semua juak-juak PAS boleh menerima kerjasama ni..Ada yang nama saja PAS tapi mengikut bendera lain..Inilah jadinya kalau ketamakkan peribadi melebihi kepentingan bangsa. Kalau kerjasama ini jadi, sama sama kita pulaukan Melayu yang melenting menghalang kerjasama ini. Adakah ini kerja pengkhianat????? Dulu dulu pun Melayu hancur kerana ada tali barut di kalangan kita..

1 comment:

  1. SLM BRO..AKU LBEY SUKE SOLAT BERJEMAAH, DPT PAHALA BERGANDA. LPAS TAHYAT AKHIR AKU X LUPE BACE DOA, MENGAMINKAN KESEJAHTERAAN UTK DIRI AKUM KELUARGA AKU DAN SEDARA ISLAM AKU YG LAIN. TP AKU X TAU LA KLU WALI SLIPOR PUN ADE BACE DOA YG SAMA MCM AKU ATAU DIA SUDA KARANG DOA KHAS UTK PUAK2 GROMBOLAN AJE >:)

    ReplyDelete