Sunday, January 24, 2010

Maaf dari Aduka

"Sahaja gua bertemu dengan saudaraku yang lain, untuk menjatuhkan Hadi di Rusila, kerana Lu Ya Allah. Jika kami tepat pada Lu, kurniakanlah kekuatan kepada kami. Jika Hadi tepat di sisi Lu, kurniakanlah kekuatan kepadanya Ya Allah."----ni antara doa Adukataruna yang Jebat jumpa selepas Jebat 'post' artikel di bawah ni..Tak hairan lah kalau Adukataruna berperangai macam ni..Rasanya takde orang akan maafkan lu Adukataruna kalau lu dah sampai tahap ni..Apa nak jadi budak adukataruna ni??

Setelah Jebat dicerca dengan bahasa bahasa yang agak 'baik' dari Aduka malam tadi akibat dari mulut longkang Adukataruna, hari ini Aduka memohon maaf pada seluruh rakyat Malaysia. Jebat secara peribadi tak kisah pun Aduka mencerca Jebat dengan bahasa bahasa 'indah' tu pasal pada Jebat APA ADA HAL.Lu rock gua pun rock Aduka..Tapi gua rock Melayu...Lu sendiri mau ingat Melayu ni macam mana budi bahasanya bro...

Cuma Jebat rasakan yang Aduka memohon maaf pada orang yang salah. Benar, Jebat agak melenting malam tadi apabila terbaca artikel yang Aduka nukilkan di dalam blognya tetapi Jebat berpendapat mungkin Aduka seorang yang amat cetek daya fikirnya lantaran terhasilnya artikel berstatus longkang itu. Secara peribadi, Jebat menerima maaf dari Aduka kerana pada Jebat sebagai seorang yang beragama Islam harus saling bermaafan. Cuma Jebat ingin menasihatkan Aduka supaya memohon maaf pada orang orang yang lebih layak memaafkannya.

Seharusnya dan semestinya Aduka memohon maaf pada seluruh rakyat Johor dan yang lebih selayak memaafkan Aduka adalah kerabat di raja Johor kerana jelas artikel yang Aduka nukilkan itu mengkhusus ke arah sana. Sama ada diterima atau tidak mohon maaf Aduka itu terserah pada yang berhak.

Pesanan Jebat pada Aduka..jangan terlalu mengikut rasa hati kerana kadang kadang kita tidak pernah tahu hati kita mungkin sebusuk najis akibat dari bisikan syaitan yang tidak pernah putus putus cuba merosakkannya.

Mungkin kerana rock pasal tu Aduka sering menggunakan 'lu gua lu gua' tapi rock pun tak lari dari tindakan undang undang. Khabarnya ada laporan polis telah dibuat. Entahlah Aduka..LU SENDIRI TULIS..LU SENDIRI JAWAB...

4 comments:

  1. aku akan menjadi pelik jika org2 mcm ni senang2 je di lepaskan mcm tu je....ini lah budaya pengikut pas.dari si nik ajis smpai ke pengikutnya semua leh sebut dan berperangai celako!celako!

    ReplyDelete
  2. Aku pun pelik kalau orang mcm ni dibiarkan begitu sahaja..Kita tunggu apa kata Menteri KDN yang juga anak jati Johor..

    ReplyDelete
  3. allah menghantar seorang penzina dengan mayat kepada rasul-allah sebagai ujian. dan di maafkan selepas mendapat teguran dari ALLAH Taala. itu dosa menzina mayat. Ini kali aduka terungnya ni, kes menghina bukan saja Sultan, tapi kepala agama islam, bolehkah di maafkan?
    dalam kes di atas, penzina telah memohon ampun pada nabi, kemudian kepada allah secara direct dengan menitiskan air mata. adukaterungnyanakkena ni, minta maaf macam mana?

    ReplyDelete
  4. BEGINI LAH YANG UJUD HASIL TARBIAH DARIPADA PAK LOBAI PAS..TETAPI SELEPAS INI AKAN KELUAR KENYATAAN DARIPADA PEMIMPIN PAS BAHAWA DI KHIRUL@ADUKA NI BUKANYA DARIPADA KALANGAN PENYOKOG MEREKA...SO KO TERIMA LAH AKIBATNYA..KESIAN KEPADA IBU YANG MENGANDUNG DAN BAPA YANG MEMBELA KO SUPAYA MENJADI MANUSIA YANG BERGUNA...TAPI AKHIR NYA KO MENJADI MANUSIA YANG PALING SIALLL

    ReplyDelete